Nå skal Kygo bli global merkevare

Kyrre Gørvell Dahll (24), Kygo, kommer selv til å gå bli med på eiersiden i selskapet Kygo Life. FOTO: VIDAR LANGELAND

Kyrre Gørvell Dahll (24), Kygo, kommer selv til å gå bli med på eiersiden i selskapet Kygo Life. FOTO: VIDAR LANGELAND

Av
Artikkelen er over 3 år gammel

– Navnet er som tatt ut av merkevareboken.

DEL

Det sier Jan Inge Gullikstad, mannen bak Ullvang-sokken og Johaug-hansken. Nå har han ifølge Dagens Næringsliv kastet blikket på musikkometen fra Fana.

Gjennom det nyetablerte seskapet Kygo Life, der Kyrre Gørvell-Dahll (24) kommer til å bli med på eiersiden, skal Gullikstad nå bygge et globalt merkevarenavn. Med seg som styremedlem har han Kygos stefar og assisterende manager, Jan Magnus Bjordal, skriver avisen.

Overfor DN forteller Gullikstad at Kygo Life har en langsiktig lisensavtale med Kygo. Gullikstad har tidligere bygget opp kjente merkevarer med Vegard Ullvang og Therese Johaug.

Ifølge Kygos stefar og assisterende manager Jan Magnus Bjordal har ideen om å bygge merkevaren Kygo sammenheng med blant annet at Kygo hoppet av økonomiutdannelsen da musikkarrieren tok av.

– Vi syntes det hørtes interessant ut da Gullikstad presenterte dette for oss. Dette med design og klær er noe han alltid har vært interessert i. Han synes det er spennende å få jobbe med flinke designere og få lage ting som er i hans sak, sier Bjordal til DN.

Ifølge avisen jobber et team på 10-12 designere med å utvikle Kygo-produkter. Det er ennå ikke kjent hvilke Kygo-produkter som kommer ut av samarbeidet, men merkevaren blir trolig knyttet til klær og lyd.

Artikkeltags