Det sier daglig leder i Fjord Tours, Steinar Aase, til Dagens Næringsliv.

Turoperatøren sitter igjen med nær fire av ti omsetningskroner etter fjoråret. Aase karakteriserer det som «eventyrlig», og regner med at 2016 blir et enda bedre år.

– Det ser veldig lyst ut. Det som har skjedd med valuta og oljepris endrer seg neppe dramatisk på kort sikt, sier Aase, som venter seg en økning på 20 prosent i år.

I tillegg til lav kronekurs gir Aase bedre infrastruktur og flere flyruter æren for veksten.

– Flyselskapet Norwegian har med sine USA-ruter åpnet opp Norge på en måte vi aldri har sett tidligere, sier Aase til DN.

Fjord Tours selger en rekke turprodukter til turister. Det mest kjente er Norway in a nutshell, som går innom både Bergensbanen, Flåmsbana, Aurlandsfjorden, Nærøyfjorden og Stalheimskleiva. NSB og Fjord1 er de største eierne i selskapet.